måndag 26 oktober 2009

TIll mitt Malaysia


Då jag och min familj bodde i Malaysia under två år så blev jag mycket förtjust i detta land. Det kanske framgår i denna upptäcktsresandes bekännelse.


Till mitt Malaysia

Efter att ha tillbringat mycket tid hos dig växte en sorts samhörighet fram mellan dig och mig. Jag upptäckte det fullt ut först när jag kom hem.

Alla länder är vackra. Just du är speciell. Du är en av få som visar sin vackra sida utåt. De som upptäcker denna inre skönhet kommer alltid ha en plats för dig i sitt hjärta. Hos mig är den platsen stor.

Ett tag var jag helt besatt av dig. Nu har jag kanske kommit över det mesta av det - eller inte? Jag saknar dig ofta, och tänker mycket på dig. Jag skulle vilja tillbringa mycket tid hos dig, men jag bor ju så långt ifrån dig.

Tiden i KL var intensiv och underbar. Skulle vilja hunnit med mer där. Det fanns ju så mycket att upptäcka. Men det är väl inte för sent än. Får jag en chans så tar jag den. Man vill ju ha kul. Man vill ju ha spänning. Man vill ju må bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar